Download PDF by Daniel Herbst: Nietzsches Erwachen: Ein Abstieg zur Höhe des Lebens. Als

By Daniel Herbst

ISBN-10: 3941973258

ISBN-13: 9783941973251

Auf die Inszenierung des Lebens, folgt das Ende allen Scheins! ... Als der Übermensch endlich zu sich fand ... Die Welle und das Meer eine hübsche kleine Geschichte, die besagt, dass die Welle immer eins mit dem Meer bleibt. Diese Metapher ist für all jene, die nicht in dieser Welt angekommen sind und zu viel Zeit darauf verwand haben, sich aus dem Leben herauszudenken. Ich hingegen sage: Das, used to be Welle ist, ist das Dionysische, das Lustvolle, Wollende, Ekstatische. Damit meine ich nicht das Süßliche, Friedliche und Glückselige. Gott bewahre! Ich will den Jünger der Wahrheit nicht wiegen, wie die Mutter ihr style, ich will ihm kein Schlaflied singen und ihn unter keinen Umständen zurück in den Schoß fliehen und so der Welt entkommen lassen. Nein! Danach steht mir wahrlich nicht der Sinn. Ich will, dass er das Leben nicht vorschnell transzendiert, sondern erst einmal zu sich kommt und sei es unter Schmerzen! Ich will Bewegung, das sich selbst überwältigende Leben und nicht den Meeresgrund, der von seinem Tosen und Rauschen vollkommen unbehelligt bleibt und so gar nichts von seinen Wellen weiß! Nein, der Jünger sei erst einmal vor sich hingestellt. Als Welle, die sich nur selbst beweisen und übermannen kann. Als Welle, der es bestimmt ist, an sich zugrunde zu gehen. Davor aber will ich die aufgepeitschte Gischt sein, der unerhörte Gedanke, ich will als das Hervorgebrachte leben und hervorbringen, was once sich in mir bewegt.

Show description

Read Online or Download Nietzsches Erwachen: Ein Abstieg zur Höhe des Lebens. Als der Übermensch endlich zu sich fand. (German Edition) PDF

Similar metaphysics books

Download e-book for kindle: The Science of the Individual: Leibniz's Ontology of by Stefano Bella

In his famous Discourse on Metaphysics, Leibniz places person substance on the foundation of metaphysical construction. In so doing, he connects himself to a venerable culture. His idea of person inspiration, even if, breaks with one other inspiration of an identical culture, that no account of the person as such could be given.

Get Navigating Dimensions: Reminders For Remembering: Awakening PDF

Navigating Dimensions is a must have, simplified, but expansively accomplished consultant e-book crammed filled with navigational instruments for knowing awareness, Awakening, Ascension, the Lightbody/Merkaba, mild Activations and the way to REMIND your self to recollect your as far back as your larger Self model the following within the fifth measurement and better nation-states.

Meditation on Emptiness by Jeffrey Hopkins PDF

During this significant paintings, Jeffrey Hopkins, on e of the world's most appropriate scholar-practitioners of Tibetan Buddhism, bargains a transparent exposition of the Prasangika-Madhyamaka view of vacancy as offered within the Ge-luk-ba culture of Tibetan Buddhism. In bringing this amazing and complicated philosophy to existence, he describes the meditational practices during which vacancy could be discovered and indicates all through that, faraway from being simply summary, those teachings should be bright and completely useful.

Ontology and Providence in Creation: Taking ex nihilo - download pdf or read online

Ontology and windfall in production significantly examines a selected Leibnizean encouraged knowing of God's construction of the realm and proposes varied knowing could be followed. The Leibnizean argument proposes that God's realizing encompassed a bunch of attainable worlds, just one of which he actualized.

Extra resources for Nietzsches Erwachen: Ein Abstieg zur Höhe des Lebens. Als der Übermensch endlich zu sich fand. (German Edition)

Example text

Download PDF sample

Nietzsches Erwachen: Ein Abstieg zur Höhe des Lebens. Als der Übermensch endlich zu sich fand. (German Edition) by Daniel Herbst


by John
4.3

Rated 4.63 of 5 – based on 24 votes